Almanya’nın Ekim Ayı İhracatı %2,8 Azaldı
Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis) tarafından açıklanan verilere göre, ülkenin mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış ihracatı, ekim ayında bir önceki aya kıyasla %2,8 azalarak 124,6 milyar euro oldu. Bu durum, Almanya’nın 2023 sonundan bu yana en büyük düşüşünü kaydettiği anlamına geliyor.
Ülkenin ihracatındaki beklentilerin üzerindeki düşüş, son iki ayda dikkat çekiciydi. Piyasa beklentisi, ekim ayında ihracatın %2 düşeceği yönündeydi.
Çin ve ABD’ye İhracatta Düşüş
Ekimde, Almanya’nın ihracatı %2,8, ithalatı ise %0,1 azaldı. İhracattaki düşüş özellikle ABD ve Çin’den gelen talepteki daralmadan kaynaklandı.
Almanya’nın ekim ayı ihracatının 68,9 milyar euroluk kısmı Avrupa Birliği (AB) ülkelerine yapıldı. Aynı dönemde, AB ülkelerinden yapılan ithalat ise %0,4 arttı.
Türkiye’den İthalat Arttı
Almanya’nın Türkiye’ye ihracatı ekimde geçen yıla göre %6,8 azalarak 2 milyar 533 milyon euroya gerilerken, Türkiye’den yapılan ithalat %2 artarak 2 milyar 108 milyon euroya yükseldi.
Almanya’nın 2023 ilk 10 ayında ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre %1,2 azalarak 1 trilyon 300,4 milyar euro oldu.
Gümrük Vergileri ve Diğer Faktörlerin Etkisi
Alman ihracatını olumsuz etkileyen faktörler arasında yavaşlayan küresel büyüme, pahalı enerji, bürokrasi, jeopolitik belirsizlikler, gümrük vergileri tehdidi ve sanayi üretimindeki düşüş ön plana çıkıyor.
Almanya’nın ekonomisi, imalat sektöründeki zayıflıktan dolayı kırılganlığını koruyor. Bu durum, artan faiz oranları, konjonktürel riskler ve yapısal değişikliklerle birlikte büyüme konusunda zorluklar yaşanmasına neden oluyor.
Almanya’nın 2023 yılında ekonomik büyümede zorluk yaşamaya devam etmesi durumunda, G7 ekonomileri içinde daralan tek ülke konumunu sürdürecektir.